Kol Kırığı

Kol kırıkları, kemik kırılmalarından dolayı yaşanmaktadır. Kol bölgesindeki kemikler kırıldığında, acısına tahammül etmek imkansız gibidir. Çünkü kırılma ile birlikte kemikler yer değiştirebilir ya da birbirlerinden ayrılabilmektedir. Spor yapmak, yüksek bir yerden düşmek kol kırıklıklarının sıkça meydana geldiği durumlardır. Kol kırığı meydana geldiği gibi tedavi edilmesi gereken bir sorundur. Nitekim tedavi edilmediğinden yanlı bir biçimde kaynayarak, çeşitli kol asimetrisine neden olabilir.

Kol Kırığının Nedenleri Nelerdir?

Kol kırıklarının farklı nedenleri olabilmektedir. Her kol kırığı aynı olmadığı gibi kol kırıklarının tamamı da aynı zamanda iyileşme göstermez. Ancak genel olarak yaşanan kol kırıkları düşme sonucunda gerçekleşmektedir. Peki kol kırıklarının başka hangi nedenleri bulunmaktadır?

– Spor yaralanmaları, araç kazaları ve travmatik olaylar

– Osteoporoz durumunda olan kemikler

– Kanser hücrelerinin vücudun bağışıklığını olumsuz anlamda etkilemesi

Görüldüğü gibi kol kırıklarının bu gibi nedenleri bulunuyor. Bunlardan çok daha farklı sebeplerden dolayı da kolda kırık meydana gelmektedir. Ancak kolun hangi durumda nasıl kırıldığı doktora doğru bir şekilde aktarılmalıdır. Doktorun kol kırığının nasıl geliştiğini bilmesi, tedavi aşamasında etkin bir rol oynayacaktır.

Kol Kırıkları Nasıl Belli Oluyor?

Bazı durumlarda kol kırıldığında bile insan bilemeyebiliyor. Tabi genellikle anlaşılmayan bu kırıklar küçük çaplı kırıklardır. Fakat zaman geçtikçe bu küçük kırıklar, koldaki bütün yapının dengesini bozabilir ve eğrilere sebep olabilir. Peki kolda kırılma nasıl anlaşılabilir?

Kol kırıklığı yaşanmış olan bölge belli bir zamandan sonra cilt renginden daha farklı bir renk almaktadır. Bu renk genellikle çürük bir renktir. Daha çok mor ve pembe renklerle kıyaslanabilir. Ayrıca koldaki şekil bozukluğu ve bir süreden sonra bölgede yaşanan ağrılar da kol kırıklığının habercileri arasındadır. Bu gibi durumlar yaşandığında, mutlaka uzman doktora başvurulmalı ve kolun görüntüsü alınmalıdır. Eğer kolda herhangi bir kırık bulunuyorsa, bu görüntüleme ile meydana çıkacaktır.

Kol Kırığının İyileşme Süreleri Ne Kadardır?

Kol kırıklarında iyileşme süreci net değildir. Ancak kol kırıklığı henüz yeni gelişmiş ve tedaviye başlanmışsa boyutuna göre bir süre verilebilir. Bu kolun kırıklık derecesine göre değişmekle birlikte, 2 ile 9 ay gibi bir süreyi kapsamaktadır. Tabi bu iyileşme sürecinde doğrudan etkili olan en önemli faktörlerden biri de tedavi şeklinin doğru bir biçimde uygulanmış olmasıdır.

Tabi iyileşme aynı zamanda yaşla doğrudan bir biçimde ilgilidir. Eğer kolu kırılan kişi henüz çocukluk döneminde ise genellikle kısa bir süre sonra iyileşme gösterir. Ancak hasta biraz daha büyükse kırığın iyileşme süresi de buna göre uzayacaktır. Bunun yanında yaşlı insanlarda kırılan kolun iyileşmesi ise neredeyse mümkün olmamaktadır.

Kol Kırığı Tedavileri?

Kol kırığının tedavi edilebilmesi hangi türde bir kırık yaşandığı ve nerede kırık olduğu doğru bir şekilde tespit edilmelidir. Eğer kemik bütünlüğünde bir sorun olmuşsa ve kemikte belirgin bir biçimde kayma meydana gelmişse kolda bir kırılma olduğu rahatlıkla söylenebilir. Kol kırığı henüz çok yeni olmuşsa burada yapılacak en önemli şey, bir tahta parçasıyla kolu sabitlemektir.

Kol kırıklarında herhangi bir müdahale yapılmadan ambulans çağrılması ya da en yakın sağlık kuruluşuna götürülmesi son derece önem arz etmektedir. Bu sağlık kuruluşlarında genellikle doktor tarafından gerekli muayeneler yapıldıktan sonra çeşitli tedavi yöntemleri uygulanmaktadır. Uygulanan tedavi yöntemleri de kol kırıklığının boyutuna göre değişiklik göstermektedir.

Kol Kırıklarında;

– Fizik Tedavi

– Cerrahi müdahale

– Alçı ve Atel Uygulamaları

Bu tedavi şekilleri kolun mevcut olan kırığıyla ilintilidir. Çok küçük olan kırıklarda gerek görülürse cerrahi işlem yapılabilir.