Boyun Fıtığı Nedir Ve Tedavisi

Özellikle masa başında çalışan kişiler uzun süreyle bekledikleri için boyun fıtığı geçirme olasılıkları yüksektir. Bunun dışında hareketsiz halde çalışan kişiler de bu risk grubunda yer almaktadır. Eğer spor da yapılmıyorsa boyun fıtığının oluşma ihtimali çok daha yükselir. Böyle bir durumda kişilerin yaşam kalitesi standartları da düşmektedir. Fakat bulunan yeni tedavi yöntemleri sayesinde boyun fıtığı yaşam kalitesini yükseltebilmektedir.

Boyun Fıtığı Tam Olarak Nedir?

Bilindiği gibi omurga hareket fonksiyonlarının gerçekleştirmenin yanında, dış kuvvetlere karşı da koruma görevi yürütmektedir. Bu nedenle hem hareketli olması hem de durgun durması gerekmektedir. Bu ikili olan durum da omurganın diskleri tarafından sağlanmaktadır. İnsanların iki ayaklı olmasından dolayı da bu diskler üzerindeki kuvveti artırıyor. Bu nedenle yaşla orantılı bir şekilde bu omurga diskleri de yıpranmalar gösterir.

Yükü emme fonksiyonları azalınca da çeşitli fıtıklara neden olabilmektedir. Boyun kısmı fazla yük taşımamasına rağmen, yine de hareketsizlikler sonucunda fıtıklar yaşayabilmektedir. Çünkü boyun, yapısal olarak hareket etmek zorundadır. İşte bu hareketler azalınca da boyunda fıtık meydana gelme ihtimali de artmaktadır.

Boyun Fıtığının Belirtileri Nelerdir?

Boyun fıtığının birçok çeşidi bulunmaktadır. Boyun fıtığının gelişim evresi de genellikle otuz yaş ve sonrasında olmaktadır. Boyun fıtığının bazı belirtileri ise şunlardır.

– Yürüme güçlüğü çekmek, dengesiz yürümeler.

– Kollarda gerçekleşen kuvvet kayıpları da boyun fıtığı belirtisidir.

– Özellikle bu kuvvet kaybından dolayı biraz ağır cisimler alındığında düşürülebilirler.

– Parmak uçlarına kadar gelen ağrılar da belirtiler arasında yer almaktadır.

– Tek taraflı bir kola yayılan ağrılar.

Bu tür durumlarda boyun fıtığı olma ihtimali daha yüksek olmaktadır. Boyun fıtığı akut ve kronik olarak ikiye ayrılır. Akut döneminde iken boyun fıtıkları insan hayatına daha az engeller çıkarır. Fakat boyun fıtığı kronikleştiği zaman hem yaşam standartları daha düşer hem de tedavi şekilleri daha da farklılaşır.

Boyun fıtığı, özellikle öksürük ve hapşırma gibi vücudun tüm kemik yapısını etkileyen durumlarda daha da artış gösterebilir. Şayet boyun henüz akut durumundaysa muhtemelen çeşitli ilaç tedavi yöntemleri uygulanır. Yatak istirahati de hastaya verilebilir. Fakat bu tedavi yöntemleri işe yaramaz ise mutlaka bir Beyin sinir cerrahına gösterilmelidir.

Boyun Fıtığı Neden Oluşur?

Boyun fıtığının birçok nedeni vardır. Ancak ilerleyen yaşlarda özellikle bu durum daha da baş göstermeye başlayabilir. Nitekim boyun diğer vücut bölümlerine göre çok daha hassas bir bölgedir. O nedenle çeşitli hareketsizlikler kolayca boyun fıtığına neden olabilir. Bununla birlikte yapısal olarak da baş gösterme ihtimali de bulunmaktadır.

Özellikle uzun ve ince boyunlu kişilerde bu risk daha fazla görülmektedir. Bir diğer neden ise sigara kullanmak olarak gösterilebilir. Özellikle genç yaşlarda sigara kullanmaya başlayan kişilerde, boyunda çeşitli bozulmalar meydana gelebilmektedir. Kişinin ailesinde boyun fıtığından şikayet durumları varsa, boyun fıtığı riski daha da artar. Görüldüğü gibi çeşitli fiziksel faktörler, zararlı faktörler ve kronik faktörler boyun fıtığına neden olabilmektedir.

Boyun Fıtığının Tedavisi Nasıl Yapılır?

Boyun fıtığı henüz akut evresindeyse, muhtemelen çeşitli ilaç tedavileri, stresten uzak durma, yatak istirahati gibi tedavi şekilleri uygulanır. Fakat bu tür denemeler ile boyun fıtığı geçmiyorsa boyun fıtığının kronik döneme geçiş yaptığı söylenebilir. Bu durumda mutlaka cerrahi müdahale yapılmalıdır.

Eğer bu müdahale gerçekleşmez ise çok daha farklı hastalıkların oluşmasına neden olabilir. Kısacası denilebilir ki boyun fıtığının tedavisi mümkündür. Ancak belirtiler baş gösterdiği gibi mutlaka doktora başvurulmalıdır. Geç kalınan boyun fıtığı vakaları hayatı fazlasıyla değiştirmektedir.